1876

“Paulig” vēsture aizsākas 1876. gadā, kad savu uzņēmumu dibina Gustavs Pauligs, kurš no Vācijas bija pārcēlies uz dzīvi Somijā. Pārtikas rūpniecība tajā laikā bija attīstības sākumposmā. Vairumu pārtikas preču pārdod kā neapstrādātas izejvielas. Gustavs Pauligs sāk importēt un tirgot tādas koloniālpreces kā sāls, kafija, garšvielas, milti, portvīns un konjaks. “Paulig” jau no pašiem darbības pirmsākumiem atrodas Helsinkos: no sākuma Fabianinkatu, tad Pohjoisesplanadi, 1890. gados Etelerantā un pēc gadsimtu mijas - Katajanokā.

Gustavs Pauligs ātri kļūst par pazīstamu un neparastu uzņēmēju. Viņš saprot, cik liela nozīme ir kafijas zīmolam, un 1880. gados rada pirmo uzņēmuma logo. Uz „Paulig” kafijas pakām tiek uzspiesta “P” zīme, kas garantē produkta augsto kvalitāti – uzņēmuma dibinātājam svarīgu vērtību, kuru mantos nākamās uzņēmuma dibinātāja paaudzes. Pēc Gustava Pauliga nāves 1907. gadā uzņēmuma vadību pārņem viņa atraitne Berta Pauliga.

1950

1950. gadā “Paulig” iepazīstina ar meiteni Paulu. Eduarda dēls Henriks Pauligs atveda ideju par Paulu kā “Paulig” redzamo garu, atgriežoties no Amerikas. Seksmeki novada tautas tērpā ģērbtā Paula, kas bija attēlota, pasniedzot kafiju no vara katliņa, kļūst par pazīšanas zīmi daudzos aspektos.  Trīs gadus pēc meitenes Paulas panākumiem, modē nāk kolekcionāru kartes, kas par ”Paulig” kafijas mīļotājiem padara daudzus jaunos motobraucējus.

Vecās uzņēmuma telpas Helsinku piepilsētā Katajanokā kļūst par šauru, un 1968. gadā grauzdēšanas rūpnīca un iepakošanas cehs pārceļas uz jaunām, modernām ēkām Vuosāri. Jauno telpu atklāšanas ceremonijā piedalās Somijas prezidents Urho Kekonens.

1990

20. gadsimta 90. gadi uzņēmumam ”Paulig” ir globalizācijas un pilsētbūvniecības laiks. Vuosāri kļūst par pilnvērtīgu piepilsētas centru ar tirdzniecības centru un komerciālām celtnēm. Pēc Padomju Savienības sabrukuma atveroties Baltijas tirgum, ”Paulig” ir viens no pirmajiem uzņēmumiem, kas sāk sadarboties ar agrākajiem tirdzniecības partneriem. 1993. gadā Tallinas tuvumā esošajā Sauē tiek pabeigta kafijas grauzdēšanas un garšvielu ražošanas rūpnīcas celtniecība, un ”Paulig” atkal sāk strādāt Igaunijā pēc vairāk nekā 50 gadu ilga pārtraukuma. Galvenie tirdzniecības centri Krievijā atrodas Sanktpēterburgā un Maskavā, kur ”Paulig” izveido savas tirdzniecības pārstāvniecības.

Plašāka kļūst arī kafijas pasaule, jo tiek atvērti moderni kafijas veikali un restorāni, kas iedibina jaunas tradīcijas. Iezīmējot jauno gadsimtu, ”Paulig” iepazīstina somus ar jaunu kafijas industrijas profesionāli: barista. 

2011

"Paulig" atver jaunu kafijas grauzdētavu Tveras reģionā Krievijā. Jaunās un modernās grauzdētavas produkcija nonāk Krievijas un NVS tirgos. "Paulig" jau ir kļuvis par vienu no vadošajiem kafijas zīmoliem Krievijā. Jaunā ražotne ir būtisks solis pretī konkurētspējas un klientu servisa uzlabošanai reģionā.

1904

1904. gadā “Paulig” paplašina savu uzņēmējdarbību, līdztekus vairumtirdzniecībai uzsākot darbību pārtikas rūpniecībā. Noliktavas ēkā Helsinku piepilsētā Katajanokā tiek sākta kafijas grauzdēšana. Līdz tam Ziemeļvalstīs kafija netika grauzdēta. Deviņpadsmitā gadsimta beigās Amerikas Savienotajās Valstīs Džons Arbakls izstrādā rūpnieciskās kafijas grauzdēšanas tehnoloģiju. Pirms tam kafija tika pārdota tikai neapstrādātā veidā un to grauzdēja mājās. Lielākā daļa no “Paulig” piegādātās kafijas šajā sākuma periodā arī bija zaļas kafijas pupiņas. Tā tas turpinājās līdz 1926. gadam, kad grauzdētas kafijas pārdošana pārsniedza zaļās kafijas realizāciju Somijā.

Sākotnēji “Paulig” piegādāja grauzdēto kafiju veikaliem piecu kilogramu pakās. Atsaucoties uz kāda Mariehamnas veikala īpašnieka lūgumu 1924. gadā, “Paulig” kļuva par pirmo piegādātāju, kas tirgoja kafiju pircējiem ērtos iepakojumos. Pirmie iepakojumi bija ar rokām iesaiņotas un aizzīmogotas 250 gramu un 500 gramu papīra pakas. Nākamajā gadā kafijas grauzdēšanas rūpnīcā tika uzstādīta pirmā iesaiņošanas iekārta, un kafija drīz vien bija nopērkama arī 100 gramu pakās.

1929. gadā par godu kafijas grauzdētavas 25. gadskārtai “Paulig” izlaiž savus pirmos kafijas zīmolus: "Juhla" un "Presidentti” - mūsdienās populārāko kafijas zīmolu “Juhla Mokka” un "Presidentti” priekštečus. Pirms kafijas ar konkrētu zīmola nosaukumu “Paulig” ražoja vairākus kafijas maisījumus, kas bija apzīmēti tikai ar numuriem. Malta kafija parādījās veikalu plauktos divus gadus vēlāk, 1931. gadā. Uz šiem „Paulig” kafijas iepakojumiem tiek iespiests datums, kas norādīja uz produkta svaigumu. Tajā laikā tas ir Eiropā nebijis jaunums.

Lai piešķirtu saviem jaunajiem produktiem augstāku profilu patērētāju vidū, 1909. gadā “Paulig” iegādājas kafejnīcu un kafijas tirgotāju ķēdi “Nissen”. Pāris gadu laikā “Nissen” kafejnīcas un veikali iemanto lielu popularitāti Helsinku iedzīvotāju vidū, un “Paulig” piederošās “Nissen” filiāles tiek atvērtas visā Somijā. Šis valsts mēroga tirdzniecības tīkls sekmē “Paulig” produktu izplatību visā valstī.

No 1919. līdz 1947. gadam uzņēmuma rīkotājdirektors bija Gustava un Bertas dēls Eduards Pauligs. Tieši šajā laikā “Paulig” kļūst par atzītu pārtikas rūpniecības uzņēmumu.

 

1970

Henriks Pauligs atgriezās Somijā ar domu par patērētāju profesionālu apkalpošanu, un 1971. gadā tiek atvērts “Paula” serviss. “Paula” serviss sniedz ne vien padomus un ieteikumus patērētājiem pa tālruni un pastu, bet arī veido interesantus recepšu bukletus un organizē ar produkciju saistītus pasākumus. “Paulas” meitene apmeklē veikalus un kafejnīcas, sniedzot noderīgus padomus.

1980. gadā speciālisti paši sēžas skolas solā “Paulig” atvērtajā Kafijas institūtā, kura mērķis ir veicināt kafijas kultūru. Grauzdēšanas rūpnīca Vuosāri atkal tiek rekonstruēta, un tiek ieviestas jaunas kafijas grauzdēšanas un iepakošanas tehnoloģijas.

Uzņēmuma internacionalizācija sākas Lielbritānijas tirgū, kur “Paulig” iegādājas kafijas uzņēmumu “Appleton Machin & Smiles Ltd”, ko pārdēvē par “Paulig U.K. Ltd”.

2010

20. gadsimta 90. gadi uzņēmumam ”Paulig” ir globalizācijas un pilsētbūvniecības laiks. Vuosāri kļūst par pilnvērtīgu piepilsētas centru ar tirdzniecības centru un komerciālām celtnēm. Pēc Padomju Savienības sabrukuma atveroties Baltijas tirgum, ”Paulig” ir viens no pirmajiem uzņēmumiem, kas sāk sadarboties ar agrākajiem tirdzniecības partneriem. 1993. gadā Tallinas tuvumā esošajā Sauē tiek pabeigta kafijas grauzdēšanas un garšvielu ražošanas rūpnīcas celtniecība, un ”Paulig” atkal sāk strādāt Igaunijā pēc vairāk nekā 50 gadu ilga pārtraukuma. Galvenie tirdzniecības centri Krievijā atrodas Sanktpēterburgā un Maskavā, kur ”Paulig” izveido savas tirdzniecības pārstāvniecības.

Plašāka kļūst arī kafijas pasaule, jo tiek atvērti moderni kafijas veikali un restorāni, kas iedibina jaunas tradīcijas. Iezīmējot jauno gadsimtu, ”Paulig” iepazīstina somus ar jaunu kafijas industrijas profesionāli: barista. 

2012

2012. gada martā uzsākta jauna kopīgā uzņēmuma identitāte, kas balstīta uz stabilas vērtību un vadlīniju platformas. Ieviests jauns uzņēmuma logotips vienlīdz ar mūsu jauno pamatvēstījumu un saukli – "Atklāj lielisku garšu" – kas uzsver to, ka viss, ko darām, balstās mūsu kaislībā pēc bagātīgas kafijas, laba ēdiena un neatvairāmām garšām. Uzņēmuma identitāte ciešāk sasaista mūsu grupu – mūsu zīmoli saglabājas nemainīgi klientiem un patērētājiem.                                                                                             
Mūsu vērtības:
Saglabāt zinātkāri
Tiekties pēc izcilības
Augt kopā